پایگاه روانشناسی کرج 09121623463:مروری بر نظریه ی یادگیری شناختی-اجتماعی

بهترین کرج مرکز کاردرمانی , بهترین کرج رشته کاردرمانی چیست؟ , بهترین کرج کاردرمانی غرب تهران , بهترین کرج کاردرمانی جسمی

پایگاه روانشناسی کرج 09121623463:مروری بر نظریه ی یادگیری شناختی-اجتماعی

نظریه یادگیری شناختی-اجتماعی جولین راتر و والتر میشل بر این فرض

استوارند که عوامل شناختی به شکل گیری نحوه ای که افراد به نیرو های

محیطی واکنش نشان می دهند،کمک می کنند.هر دو نظریه پرداز با نظر

اسکینر در این باره که تقویت فوری رفتار را شکل می دهد،مخالف هستند

و در عوض می گویند انتظارات فرد در مورد رویدادهای اینده،عوامل تعیین

کننده ی اصلی عملکرد هستند.راتر معتقد است که رفتار انسان از طریق

شناختن تعامل افراد با محیط های معنی دار انها بهتر پیش بینی می شود.

او به عنوتن تعامل گر معتقد است که نه محیط به خودی خود و نه فرد به طور

کامل ،مسئول رفتار هستند.در عوض اعتقاد دارد که شناخت افراد،سوابق انها،

و انتظاری که از اینده دارند ،عوامل اصلی در پیش بینی رفتارند.او از این

نظر با ایکینر تفاوت دارد که باور داشت تقویت در نهایت از محیط ناشی می

شود.نظریه شنناختی –اجتماعی میشل با نظریه اجتماعی-شناختی بندروا و

نظریه یادگیری اجتماعی راتر ،ویژگی های مشترک زیادی دارد.میشل مانند

بندروا و راتر ،معتقد است که عوامل شناختی،مانند انتظارات،برداشت های

ذهنی،ارزش ها،هدف ها،و معیار های شخصی در شکل دهی شخصیت

نقش مهمی دارند.از جمله خدمات او به نظریه شخصیت ،پژوهش در زمینه

به تاخیر انداختن خشنودی،تحقیق درباره ثبات و بی ثباتی شخصیت،و همکاری

با یویچی شودا در ساختن نظام شخصیت شناختی-عاطفی است.

نوحه زیبا تبریک ولادت حضرت رسول اکرم (ص)عکس هایی از سریال بی قرار + اسامی بازیگران سریال بی قرار عکس هایی از سریال بی قرار

ادامه مطلب  بهترین کلینیک استروبوسکوپی در کرج:اهمیت گفتاردرمانی و توانبخشی در درمان اختلالات یادگیری

goftareravan.ir

Related posts